Hogyan válassz színt a prezentációdhoz?


 


A színek pszichológiája nem csak egy divatos trükk – hanem 100% VALÓSÁG! Figyeld meg, a marketing szakemberek milyen jól megválogatják a színeket a kampányaikhoz, hogy befolyásolják a vásárlók döntéseit. Mi, emberek, rendkívül vizuálisak vagyunk – ezért igenis el kell fogadnunk, hogy a színek jobban befolyásolhatják hangulatunkat, mint gondolnánk.

De igaz ez a prezentációk esetében is? Vajon a megfelelő színválasztás befolyásolja a hallgatóságunk hangulatát is?

Abszolút!!

A prezentációd üzenetétől függően, a megfelelő színválasztás segíti a közönséged, hogy pontosan azt lássa, amit te szeretnél, hogy lásson; és pontosan azt érezze, amit te szeretnél, hogy ők érezzenek. A vizuális kommunikációban ez a legjobb taktika, hogy megérintsd a közönséged érzelmeit.

Nézzük meg ezt egy kicsit részletesebben is. Mutatok 5 színt és elmondom, hogyan befolyásolják a közönséged hangulatát.

 

Narancs

 

 
Az emberek a narancs színt a lelkesedéssel, kreativitással, bátorítással társítják. Ezért ezt a színt főleg akkor használjuk, ha azt szeretnénk, hogy az emberek kipróbáljanak valamit, vagy elfogadjanak valami újat. A narancssárga szín erősen kapcsolódik a boldogsághoz és az energiához. Ez egy „jó hangulatú” szín.

 

Vörös

 

 
A vörös egy „erős” szín. Olyan szín, amely figyelmet igényel. Energiát sugároz, érzelmileg intenzív szín. Gondolj csak bele: nem lehet véletlen, hogy a Coca-Cola vagy a McDonalds is ezt a színt választotta a márkájához.

A prezentációdban ott használj vörös színt, ahol a legnagyobb figyelmet szeretnéd elérni.

 

Zöld

 

 
A zöld egy kicsit összetettebb, „zavaros” szín. Egyrészt mert „puha” szín, vagyis nem olyan intenzív, mint az itt felsorolt többi szín. A zöldet a természethez, a gyógyuláshoz kapcsoljuk. Olyan megnyugtató hangulatokat idéz, mint a pihenés, a frissesség és a harmónia. A prezentációimban akkor használom ezt a színt, ha azt szeretném, hogy a közönségem nyugodt legyen.

Másrészt viszont a zöld szín negatív hangulatokhoz is köthető, mint pl. az irigység vagy a féltékenység.

Ezeken kívül, a zöld hagyományosan az üzleti témákhoz is kapcsolódik, mint például a pénz, a finanszírozás vagy a profit.

 

Sárga

 

 
A sárga a boldogság és az optimizmus színe. Gondolj csak például a nevető sárga smileykra az üzeneteid végén. A sárga az a szín, amelyik kitűnik a tömegből. Ezért is használjuk a prezentációkban elsősorban arra, hogy valamit kiemeljünk a többi közül.

 

Kék

 

 
A kék a színpaletta „csendes tagja”. Nem egy hétköznapi szín, mint a piros vagy a sárga, viszont a hangulatunkra gyakorolt hatása különleges: bizalmat, bölcsességet, intelligenciát sugall. Gondoljunk csak például az ég vagy a tenger kékjére, és az érzésre, ami elönt minket, amikor rájuk nézünk.


Mindezzel azt szerettem volna bemutatni neked, hogy igenis befolyásolni tudjuk a közönségünk hangulatát a prezentációnk színeivel. Ma már nem ragaszkodunk a fekete-fehér színekhez, az Arial betűtípusokhoz és az egyszerű felsorolásokhoz. Használj színeket, mert segítenek az üzeneted átadásában! De ne görcsölj rá nagyon… kísérletezz, fedezz fel új színeket, játssz velük. Kombinálhatod is a színeket, de mindig figyelj arra, hogy mi az üzenete a prezentációdnak.

 

Ha pedig inspirációra van szükséged, a https://www.design-seeds.com/ weboldalon fantasztikus színpaletták tömege vár rád. Csak tudj választani.


Ha szeretnél hetente újabb és újabb prezentációs tippeket, szerkesztési trükköket, animációs oktatóvideókat vagy letölthető PowerPoint sablonokat kapni, csatlakozz a PowerPoint Tudástár Klubhoz, ahol ráadásul még megtalálod a PowerPoint A-Z Online Tanfolyam mind a 22 leckéjét, valamint a 6 videó – 6 trükk Minitréning animációs oktatóvideóit is.

Tanulj velünk prezentálni, legyen menő a prezentációd!